๐ƒ๐ž ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข๐ž๐ฏ๐ž ๐ข๐ง๐ฏ๐ฅ๐จ๐ž๐ ๐ฏ๐š๐ง ๐ž๐ž๐ง ๐ฉ๐จ๐ฐ๐ž๐ซ๐ง๐š๐ฉ ๐จ๐ฉ ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ž๐ฌ๐ฌ(๐ค๐ฅ๐š๐œ๐ก๐ญ๐ž๐ง)

Het is steeds duidelijker dat we het belang van een goede nachtrust onderschatten. Maar we onderschatten ook de invloed van een powernap op stress. Na een powernap ben je vaak veel alerter, werk je efficiรซnter en heb je weer meer energie. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met een powernap overdag je nacht rust gaat vervangen. Een goede nachtrust van zoโ€™n 7,5 tot 8 uur slaap blijf heel belangrijk. Je moet een powernap eigenlijk zien als een tijdelijke boost, de soort boost die je ook krijgt van een energiedrankje maar dan zonder de nadelige bijwerkingen daarvan.

Het is voor een goede powernap belangrijk dat je in een rustige en voor jouw prettige omgeving bent. Het liefst op een bed, maar op een zachte bank of luie stoel kan ook. Je heb meerdere lengtes bij een powernap en in deze post leer ik je meer over de voordeligste lengtes:

๐—ฃ๐—ผ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ป๐—ฎ๐—ฝ ๐Ÿญ๐Ÿฌ -๐Ÿฎ๐Ÿฌ ๐—บ๐—ถ๐—ป๐˜‚๐˜๐—ฒ๐—ป
Deze powernap geeft een snelle boost van alertheid en energie. Tijdens deze powernap blijf je in de lichte fase van de slaap, waardoor je weer makkelijk opstaat zodra je wakker wordt.

๐—ฃ๐—ผ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ป๐—ฎ๐—ฝ ๐Ÿต๐Ÿฌ ๐—บ๐—ถ๐—ป๐˜‚๐˜๐—ฒ๐—ป
Tijdens deze powernap doorloop je 1 gehele slaap cyclus. Je gaat hier door de lichte en diepere fases van de slaap. Dit zorg ervoor dat je emotioneel geheugen verbeterd, je productiever en creatiever bent. De lengte van deze powernap zorgt ervoor dat je makkelijk wakker wordt zonder duf gevoel.

Vaak zit er nog steeds veel weerstand op het doen van zoโ€™n powernap. En vaak zitten hier dan ook nog bepaalde overtuigingen achter zoals: overdag slapen is voor babyโ€™s, ik ben een losser als ik overdag slaap nodig heb of slapen doe je maar โ€˜s nachts. Deze overtuigingen komen vaak voort uit de opvoeding maar niet altijd. Ik vond het doen van een powernap tijdens mijn burn-out ook maar niks. Tot ik er op aandringen van een kennis toch maar mee begon. Vanaf dat moment kwam mijn herstel in een soort van sneltrein te zitten.

Ik had namelijk meer energie om voor oplossingen te zoeken voor mijn stress, ik wist namelijk heel goed dat deze te maken had met mijn baan.
Door elke dag 10 tot 20 minuten even te slapen steeg mijn energiepijl weer, waardoor ik weer de dingen kon doen die ik leuk vond zoals lezen, paardrijden en wandelen. Want deze dingen gaven me nog meer energie. Als ik eigenwijs was gebleven en niet was begonnen met een dagelijkse powernap dan zou het wel een aantal maanden geduurd hebben voordat ik die leuke dingen weer was gaan doen. Het doen van een powernap heeft mijn herstel een boost gegeven en dit resultaat zie ik ook terug bij klanten die elke dag even een powernap doen.

Doe jij weleens een powernap?

Item toegevoegd aan winkelwagen.
0 items -  0,00